Завдання Монтессорі-педагогіки

Однією з основних цілей Монтессорі-педагогіки є забезпечити ретельно сплановане стимулювальне середовище, яке допомагає дитині створювати основу для творчого навчання та розкриття того, з чим вона прийшла у цей світ.

Зокрема, визначаються такі завдання:

Розвиток позитивного ставлення до навчання як процесу.

Більшість навчальних заходів індивідуальні: наприклад, кожна дитина займається завданнями, які цікавлять саме її, тому що вона здійснює свою діяльність відповідно до своїх потреб та рівня зрілості. У результаті дитина працює у своєму власному темпі, повторює вправу так часто, як сама того хоче, і завдяки цьому вона вирішує ряд завдань із успішними результатами. Отже, дитина створює позитивне ставлення до процесу навчання.

Допомога дитині у розвитку почуття власної гідності

Слід розуміти, що якщо ми без міри хвалимо дитину, чим нібито стимулюємо її гідність, насправді ж ми привчаємо її бути залежною від чужої думки. Постійна критика та вказування на помилки формує невпевненість у собі.

Тут правильним буде вибудовувати з дитиною дії таким чином, щоб вони ґрунтувалися на вже засвоєному нею, і уникати нашарування негативного досвіду. Ретельно спланована серія успішного досвіду розвиває внутрішню безпеку дитини, створює її психологічний комфорт. Завдяки цьому дитина отримує стійке відчуття, що може вчитися самостійно. Чужа думка – це добре і до неї треба дослухатися. Але потрібно прибирати залежність між чужою думкою та процесом самоосвіти.

Дії, що підвищують самооцінку дитини, сприяють здоровому емоційному розвитку.

Допомога дитині у створенні звички концентруватись

Навчання передбачає, що дитина уважно слухає та звертає увагу на те, про що йдеться та що демонструється. Завдяки цим переживанням дитина формує звичку виявляти підвищену увагу, що, в свою чергу, сприяє здатності концентруватися.

Розвиток постійної цікавості як основи учнівства

У вік швидких змін людина стає учнем на різних етапах життя. Глибока, постійна та тривала цікавість є передумовою для творчого навчання та успішності. Якщо дитина має можливість виявляти якості, форми та співвідношення у безлічі стимулювальних навчальних ситуаціях, в неї розвивається цікавість та створюється важливий елемент у творчому навчанні.

Допомога дитині у розвитку звички виявляти ініціативу, слідувати задуманому та завершувати розпочате

Дитина, оточена привабливими матеріалами та навчальними заходами, адаптованими до її внутрішніх потреб, звикає займатися самостійною діяльністю. Поступово це призводить до звикання виявляти ініціативу — важливої складової успішності. Методика передбачає, що дитина має виконати завдання. Тому, звичайно, потрібно докладати зусиль. Частиною завдання є повернути матеріал після вирішення або завершення завдання на якомусь етапі. Це очікування того, що завдання буде завершене, поступово формує звичку бути послідовним, розвиває психічну витривалість та вміння завершувати справи.

Збереження внутрішньої безпеки та впорядкованості у дитині

Завдяки акуратному, красивому, але простому оточенню і тому, що кожен предмет знаходиться на своєму місці в класі, дитина задовольняє свою потребу у внутрішній безпеці. Це очевидно завдяки заспокійливому ефекту, який довкілля надає дитині.